Norrfjärdens IF
Skidor

Välkommen till Skidsektionen!
Norrfjärdens skidspår ligger idylliskt placerat jämte Alterälvens utlopp från Fjörn.
Spåret går både genom lummig skog och öppna ängar och vi har en fin teknikbacke men även enklare och kortare spår.

Den lättillgänglig Skidstugan och spåret ligger alldeles bredvid Tullnäsvägen och är lätt att se från vägen då man kör från Norrfjärden mot Tullnäs.
Spårlängder som finns är:

Alla spår är belysta och preppade för klassisk åkning.
Belysningen är uppdaterad med ledljus och är automatiserad och lyser i 2 timmar.

Spåret är öppet för alla, människor såväl som djur, bara man plockar upp efter sig själv eller djuren. Kom och njut av naturen på vårt fina skidspår!

Skidsektionen
Personer till skidsektionen
2023-11-22 09:41

Vi behöver din hjälp!

Just nu saknar vi en styrelse till skidsektionen och det innebär att vi just nu inte kommer hålla i  några träningar.

Det är jättetråkigt men för att verksamheten ska fungera så behöver vi dig.

Vill du hjälpa till och hålla i träningarna? Maila oss här.

Elektriska bekymmer
2020-12-11 17:47
Hej.
Vi har någon form av elfel efter spåret. Hela spåret lyser inte.
Felsök pågår.
Nu drar vi igång.
2020-09-30 12:10

På tisdag den 6/10 kör vi vår första träning. Varmt välkomna :)

Jag har lagt upp mötesanteckningar från föräldramötet under fliken dokument så gå gärna i och kika där.

Synes!

Avklarat föräldramöte
2020-09-09 20:45
Så har vi avlutat säsongens första föräldramöte. Dokumentet om sektionen och mer information om verksamheten ligger nu under Dokument på den här sidan.
Vi fick med flera härliga föräldrar och bland dessa några helt nya. Detta känns extra roligt! Men vi är självklart väldigt rädda om våra gamla medlemmar också!
Alla ställde kloka frågor och flera som vi tar med oss för senare svar. Vi står dock inför ett stort bekymmer. Efter NIFs årsmöte den 14 september står skidsektionen utan ordförande och eventuellt också utan kassör. Vi vet att ni är flera föräldrar där ute som gärna vill engagera er i ert barns idrott och det är ni som behöver ställa upp nu. Det vi alla kom fram till var att det inte är ett betungande jobb och det finns en bra sektion med stabil ekonomi att leda. Ta chansen och gör skidsektionen till den perfekta idrotten för era barn!
Dessutom har vi några av våra ledare som behöver avsäga sig uppdragen i år vilket gör att vi nu behöver minst 2 nya ledare som är ansvarig för varsin åldersgrupp. Till dessa platser behövs det ingen officiell utbildning men om intresset finns går det alltid kolla efter fortbildning inom skidorna. Sen lyfte vi självklart vad vi sett under åren som varit, att det väldigt ofta finns många hjälpsamma och engagerade föräldrar på plats och ofta är det flera som kan hjälpa till under träningen.
Vi tackar er som hade möjlighet att komma och vi hoppas det finns fler engagerade föräldrar där ute som kan ta över och hjälpa till att skidorna får fortsätta ännu många år.
Mvh Anna Segerstedt - avgående skidsektionsordförande
Angående föräldramötet 8/9
2020-09-07 20:52
Har fått frågan om barnen ska följa till föräldramötet imorgon 8/9. Självklart får dom följa om ni vill eller inte har passning men mötet är, precis som ett vanligt föräldramöte, för de vuxna. Hoppas vi blir många som ses imorgon! /Mvh Anna Segerstedt